Doerak 1050 gsak gesloten kajuit

Doerak 1050 gesloten kajuit

Deze geheel gesloten uitvoering van de Doerak 1050 (gsak), die officieel Superdoerak “Express” heette, was echt bedoeld voor het open water en dus ook voor de export. Pronaut in Parijs werd “Importateur exclusif des Yachts eista” en een aantal van deze schepen is dan ook in Frankrijk verkocht. In de achterkajuit een tweepersoonsbed aan stuurboord, in de salon een hoekbank en schuifdeuren aan beide kanten. In de Kajuit aan bakboord een dinette, daar tegenover het toilet en het kombuis. In de voorhut nog een dubbelbed. In de doerak 1050 serie, kun je al goed zien dat de de Marak veel uiterlijke kenmerken heeft van deze schepen. Ook Rogger kenmerken komen hier al in voor, de raampartijen in de kajuit zijn gelijk aan die van de Marak, Rogger en Tarpan.

Specificaties Doerak 1050 gsak:

Lengte:                      10.50 mtr

Breedte:                     3,10 mtr

Diepgang:                  0,90 mtr

Doorvaarthoogte:     2,95

Gewicht:                     7600 kg

Motor:                        Ford diesel Cyl 4 58 PK

                                    Ford diesel Cyl 6 86 PK

                                    Ford diesel Cyl 6 100 PK

Brandstoftank:         400 Liter

Watertank:                350 Liter

Gebouwd:                 1965 tot 1967

Prijs 1967:                fl.  ,-

bron: Frank Koorneef

Doerak 1050 gsak