Krammer 707

De krammer werd zowel als motorboot als motorzeiler gebouwd. De gelijkenis met de doerak 650 is te zien in de kajuit van dit scheepje. Dankzij deze opbouw worden net als bij de doerak 650 de optimale ruimte aan boord benut. Hierdoor kent de krammer ook geen gangboorden, maar wel een verbinding naar voren naar de voorkuip doormiddel van een deur. Het casco van de krammer werd gemaakt door polymarin/polyboat en op de polyester afdeling van de Eista Werf in Ammerzoden werd het afgebouwd. Het schip werd voor het eerst op de HISWA van 1970 aan het publiek getoond.


Specificaties Doerak krammer 707 :

Lengte:                      7,07 mtr

Breedte:                    2,73 mtr

Diepgang:                 0,75 mtr

Doorvaarthoogte:   

Gewicht:                    2800 kg

Motor:                        Farymann 2 cil. diesel – 20PK

Brandstoftank:         106 Liter

Watertank:                95 Liter

Gebouwd:                 1970 tot 1974

Prijs 1970:                fl.  19.990,- euro (als motorboot)

                                   fl. 22.740,- euro (als motorzeiler)

bron: Revolutie op het water

Documenten